Zupa pieczarkowa

Zupa resztkowa. U mnie na drobiowym bulionie z kostki i z parówkami, ale można z powodzeniem dać warzywne kostki i nie wrzucać mięsa lub powrzucać to co mamy w lodówce: kawałki kurczaka, kiełbasę, szynki itp...

Udało mi się znaleźć buliony bez dodatków glutaminianu, konserwantów, czy modyfikowanej skrobi - firmy BioOaza. Smaczne.

Dobra, działamy!

Do podsmażenia:
- 1 cebula i 2 szalotki
- ok 15-20 pieczarek
- kawałek masła z odrobiną oliwy
- 3 kosteczki pietruszkowe (zawierają sól i glutaminian sodu, więc lepiej dodać siekaną pietruszkę, ja chciałam spróbować tych kostek, ale generalnie raczej unikam takich cudaków)
- duuuużo świeżo mielonego chilli
- parówki (3 sztuki)

Do garnka:
- woda (ok 1.5 litra)
- papryka (ja miałam marynowaną)
- 3 drobiowe kostki bulionowe
- przyprawy do smaku: oprócz chilli i kosteczek pietruszkowych dosypałam trochę granulowanego czosnku i curry


Na patelni na oliwie i maśle podsmażamy cebulę, szalotki oraz pieczarki (doprawione chilli i kosteczkami pietruszkowymi).

Na drugim palniku, na malutkim ogniu ustawiamy garnek z odrobiną wody (tyle, żeby zakryła dno) - niech garnek powolutku się rozgrzewa.

Podsmażoną cebulę i pieczarki wrzucamy do garnka z wodą, a na patelni podsmażamy parówki. Gdy się zrumienią je także wrzucamy do garnka. Patelnię odstawiamy. Do zupy dorzucamy trzy drobiowe kostki bulionowe i paprykę, mieszamy wywar i przykrywamy. Zostawiamy garnek na malutkim ogniu na ok 30 minut, niech zawartość się poddusi, a smaki przenikną wzajemnie.

Po upływie pół godziny sprawdzamy smak zupy i doprawiamy wedle uznania (dosypałam więcej chilli, granulowany czosnek i curry). Zupę można zabielić kwaśną śmietaną, dosypać chilli, sosu sojowego, pieprzu, pietruszki, czosnku granulowanego - wedle upodobań podniebienia.





Czas przygotowania:ok 20 minut plus ok 30 minut powolnego gotowania.