23.06.2012

Sałatka z marynowaną cukinią, jajecznicą i Fetą

Na pralce leżą dwie młodziutkie malutkie cukinie. Na lodówce stoi pojemnik wypakowany świeżymi jajkami od prawdziwej wiejskiej kurki :). W lodówce czai się kostka sera Feta. Teraz pytanie, jak to wszystko połączyć aby efekt końcowy był zachwycający?
Qulinarny freestyle czas zacząć.

CUKINIA:
Długo zastanawiałam się w jakiej formie najlepiej podać cukinię: podsmażaną, duszoną, surową? Zdecydowałam się pokroić ją w cieniutkie plasterki i zamarynować kilka godzin w odrobinie soli, mielonym chilli i soku z cytryny, a następnie podgrzać na rozgrzanej patelni przez dosłownie 5 minut (tak na wszelki wypadek, żeby nikomu nie zaszkodziła).


Owoce umyłam porządnie pod bieżącą wodą (musimy wybierać malutkie cukinie, bez rozbudowanego gniazda nasiennego, takie będą najsmaczniejsze na surowo) i pokroiłam bardzo ostrym nożem w jak najcieńsze paseczki (rozważałam plasterki, ale paseczki wyglądają bardziej oryginalnie :P). Tak przygotowane warzywo zasypałam solą, chilli świeżo mielonym - natarłam, wymieszałam, odstawiłam do marynowania.
Po godzinie sprawdziłam smak plasterków cukinii. Były zbyt mdłe. Dolałam więc do marynaty sok z połówki cytryny i zostawiłam do dalszego przenikania się smaków.


Po kolejnej godzinie cukinia była wspaniale miękka i delikatna, ale nadal chrupiąca i świeża. Odlałam nagromadzoną w misce wodę i pozostawiłam do dalszego marynowania. Gdy uznamy, że warzywo osiągnęło odpowiednią miękkość i wchłonęło wystarczająco dużo smaków, płuczemy je ostrożnie i wrzucamy na rozgrzaną patelnię i podsmażamy ok 5 minut (w zależności od upodobań).




JAJECZNICA:
Na patelni, na małym ogniu roztopić kawałek masła, usmażyć 5 jajek cały czas mieszając (aby powstały estetyczne grudki). Ciepłe wrzucać do sałatki.


FETA i OLIWKI:
Pokroić na mniejsze kawałki


MIX SAŁAT:
Przesypać z paczki do misy :)

SKŁADNIKI:
- 2 małe cukinie
- świeżo mielone chilli, sól, sok z połówki cytryny
- 3/4 opakowania sera Feta
- 10 czarnych oliwek
- mix sałat (u mnie: endywia kędzierzawa, radicchio, roszponka)
- kawałek masła i 5 jajek od biegającej kury


Przygotowanie:
Do misy wsypujemy 3/4 paczki miksu sałat, podsmażone paski cukinii, 3/4 kostki sera Feta, 10 czarnych oliwek, smażoną na maśle jajecznicę z 5 jaj.
Spożywamy od razu.

Czas przygotowania:
Marynowanie cukinii kilka godzin + ok 30 minut

2 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...